Om föreningen

Bostadsrättsföreningen Masen 5 består av 14 lägenheter med en total boyta på 997 kvm belägen i Sunbybergs kommun. Föreningen är en äkta bostadsrätssförening. Fastigheten byggdes 1999 där den tillhörande marken runt fastigheten ägs av föreningen. Föreningen har inga parkeringarsplats.

I avgiften ingår värme, vatten, basutbud av kabel-TV samt förråd. ComHem finns installerat i fastigheten för TV och internet men beställs och betalas av de enskilda medlemmarna. Föreningen har även tecknat gemensam bostadsrättstilläggsförsäkring till lägenhetern som betalas via avgiften.

Vid överlåtelse av lägenheter godkänns inte juridiska personer som medlemmar men föreningen godkänner delat ägande. Överlåtelseavgift betalas av köparen.